Домът на хумора и сатирата в Габрово организира детско ателие „Пейзаж-колаж“

Снимка: Музей "Дом на хумора и сатирата" - Габрово

Габрово. Домът на хумора и сатирата организира детско ателие „Пейзаж-колаж“, от 11.00 до 12.30 часа, съобщават от Музея.

Детското ателие „Пейзаж-колаж“ е част от проекта за представяне на творчеството на Кристо и Жан-Клод в Габрово. Децата ще се запознаят с характерните за творчеството им ценности и подходи, а след това сами ще импровизират с материали и техники, близки до тези, които използва Кристо в своите творби. Ателието е с творческа насоченост и е ориентирано към усвояване на художествената техника колаж. За основата му ще бъдат използвани копия на снимки на познати обекти и места от Габрово.

Ателието е подходящо за деца над 7 годишна възраст.

Следващите ателиета ще бъдат на 3, 10 и 17 февруари /събота/ от 11.00 до 12.30 часа.

Творбите на Кристо и Жан-Клод могат да бъдат разпознати веднага. Възпитан в класическата традиция, Христо Явашев от младини иска да намери своя запазен знак в изкуството. На 21 години съзнателно избира трудния път на  художник-eмигрант. С усилия и талант се вписва в модерния дух на Европа. Приет е като естествена част от „Новите реалисти“ в Париж. Кристо предпочита да остане независим от чужди манифести, но споделя името си с Жан-Клод – жената, която го разбира и провокира. Загърбва класическите портрети, които им носят сигурност. Стремежът към новото ги отвежда в Америка.

Пакетираните обекти, скулптурите от варели, витрините, опакованите сгради, естествено прерастват във все по-мащабни проекти на открито, подписани „Кристо и Жан-Клод“. В тях присъстват всички съвременни теми и социални феномени, без авторите да ни ги посочват с пръст. Така е дори когато творбите се раждат заедно с Берлинската стена като „Стената от варели“  на улица „Висконти“ или отнемат 25 години политически преговори като „Опакованият Райхстаг“. Всеки от проектите им е единствен и се реализира за първи и последен път, функционира като предприятие с администриране, логистика, финанси, проектиране. Кристо и Жан-Клод  преминават през всичко това без да нарушат принципите си за абсолютна независимост. Техният модел на финансиране, необвързан с големите галерии и мощните арт дилъри, е уникален за света на изкуството. Произведенията им имат кратък живот, но който ги е видял, ги помни завинаги.