Д-р Атанас Гълъбов: Забелязва се редовно развтие на астма при малки деца

Забелязва се редовно развтие на астма при малки деца. Това каза за Радио “Фокус”-Бургас д-р Атанас Гълъбов, лекар-хомеопат, автор на 4 книги по темата, един от организаторите на първия курс по класическа хомеопатия в България. “Най-често стандартните медикаменти за лечение подтискат болестта, ако детето има кожен обрив се изписват стандартните за мазане кортикостероиди”, отбеляза д-р Гълъбов. По думите му именно по този начин се подтиска болестта, от кожата отива навътре в организма и се развива астма. “Истинското лечение изисква премахване на самия проблем до дъно, хомеопатията за разлика от антибиотиците и кортикостероиди не подтиска, а стимулира организма да се справи с проблема”, отбеляза още д-р Атанас Гълъбов. Той изтъкна, че лекарите-хомеопати не отхвърлят изобщо стандартния медицински подход, защото и той си има своите ограничени приложения. “В определени случаи има хора, които вярват само на традиционната медицина, все пак всеки има право да се лекува, така както избере”, добави д-р Гълъбов. Той добави още, че двата метода на лечение са съвместими, ако се налага. “Ако човек е бил дълго време на терапия с кортикостероиди, приема лекарства за повишено кръвно налягане, за хронични заболявания или друго заболяване, което изисква прием на определени медикаменти, от месеци или от години, не можем да ги спрем веднага”, добави още д-р Атанас Гълъбов. Той подчерта, че в тези случаи се дава хомеопатично лекарство и се наблюдаваме как се развива състоянието на човека, и ако настъпи подобрение постепенно се намалява приема на стандартните медикаменти. “В някои случаи е възможно пациентът напълно да ги спре, а в други просто се редуцира техния прием”, каза д-р Гълъбов. По неговите думи в хомеопатичното лечение е желателно пациентът да потърси лекарят-хомеопат, преди да е започнал приема на синтетични медикаменти, защото те първо подтискат действието на организма и освен това променят симптомите. “В такива случаи не можем да се ориентираме кой симптом e в резултат на развитието на заболяването и кой може да е в резултат на приеманите медикаменти, тъй като общо взето всички синтетични медикаменти имат странични ефекти, особено както се пият от някои хора по 3-4 вида, че и повече наведнъж”, каза още д-р Атанас Гълъбов.

Мария ДИМИТРОВА